Lista (Uppdaterad 1/11)

Tänkte lägga upp en lista så jag och ni har lite koll på vad jag har gjort och vad jag har att göra :)
 
[X] Bli klar med ansökan
[X] Få ansökan godkänd av huvudkontoret
[X] Åka på infomöte & intervju 24/6
[X] Börja matchning
[X] Acceptera en värdefamilj
[X] Fixa nytt pass
[X] Skicka efter polisregisterutdrag
[X] Boka tid för och göra hälsoundersökning
[X] Skriva under och skicka in agreement form.
[X] Skicka in kopia på körkort till CC
[X] Göra visumansökan online
[X] Ta foton till visumet & internationella körkortet
[X] Skicka in kopia på betygen till CC.
[X] Komplettera betygen med mina slutbetyg (Svenska 2 & Samhällskunskap A)
[X] Skicka in slutbetygen till CC
[ ] Köpa resväskor
[X] Beställa internationellt körkort
[X] Signera visumansökan
[X] Betala visumavgift, få kvitto på det
[X] Fixa ett kuvert med Skicka Direkt-fraktsedel på
[X] Skaffa personbevis 120 - alla relationer
[X] Proof of funds att ha med till ambassaden
[X] Betala programavgift & försäkring till CC
[X] Besöka Amerikanska ambassaden
[X] Förberedelsemöte på CC
[X] Köpa presenter till familjen
[X] Köpa födelsedagspresenter till Sarah
[ ] Växla pengar
[X] Rensa mitt rum
[/] Packa
[ ] Säga hejdå till alla
[ ] Åka!


Kommentarer
au pair ellen

vad är signera visum ansökan? :P

Svar: Man får två papper som är ihop häftade ifrån Cultural Care som man måste ha med sig till Ambassaden DS- 2019 och SEVIS, på ett av dom papperna så ska man signera :)
JennysUSA

2012-10-24 @ 21:36:30
martine

heeej, såg att du kommenterat bloggen :D
användarnamn: martine
lösen:oakland

hoppas allt är bra annrs! :)

Svar: tack :D
Ja då jag håller på och fixar allt inför avresa den 5te november...USA HERE I COME :D
JennysUSA

2012-10-26 @ 16:14:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny's USA

Most people are stronger than they know. They just forget to believe in it sometimes.

RSS 2.0