Varning för känslosamt inlägg!

Det känns som att jag försöker fylla mina dagar med vad som helst egentligen.
Just nu är det mycket plugg. Jag pluggar hela dagarna med endast få pauser för mat.
 
 
Och helgerna vill jag fylla så fulla som möjligt. Bara för att kunna stänga av mina känslor.
Ta mig inte på fel sätt, jag blir inte en känslolös människa det är mer att jag vill fylla min hjärna med annat än tankar på USA.
Om jag tänker för mycket på det just nu och att jag inte hinner umgås så mycket som jag vill med mina nära och kära eftersom mitt pluggande tar upp min vardag.
 
Mina känslor kring USA är att jag fortfarande ska åka, klart jag ska åka jag har inte ens tänkt tanken på att åka. MEN på nätterna är det sjukt jobbigt att ligga där och hjärnan går i högvarv och vart går tankarna då? 
Jo dit dom inte ska! Jag börjar tänka på att jag verkligen ska lämna min sambo som ligger och sover bredvid mig och min hund som ligger och snarkar i örat på mig. 
 
När jag var på dopet i lördags var jag så nära tårar, jag satt och tittade på min lilla kusin som så ovetandes snart skulle få iskallt vatten över hela hans huvud och över ansiktet och jag kom på att jag kommer missa hans första år.
När prästen sedan satte vatten på hans huvud gjorde han inte ett ljud i från sig, han tog det som en kämpe!
Det är så jag måste göra med detta, ta det som en kämpe!
 
Detta kommer bli mitt stora äventyr, det jobbiga är bara att jag inte kommer dela det med min sambo. 
Men det är väl så livet ser ut. Ibland måste man ta tuffa beslut och följa sina drömmar fast mina tar mig till andra sidan jordklotet. 
 
 
Förlåt för ett långt och känslosamt inlägg!
 
Ni som själva är påväg till USA, hur känner ni? Känner ni likadant?
 
Till mina vänner och familj, vad tycker ni om mitt beslut att åka till USA?


Kommentarer
Linn - au pair i Boston

Kände som du innan jag skulle åka iväg, blandade känslor alltså. Man vill ju åka men samtidigt vill man ju inte missa allt hemma! Jag önskar liksom att jag kunde bygga ett hus till min svenska familj på tomten här i USA och uppleva allting tillsammans med dem, men samtidigt känner jag redan nu att jag utvecklats och blivit starkare, och jag har bara varit i USA i lite över en månad. :)

Svar: Åh vad bra! Har du haft någon svår hemlängtad än? Jag skulle ju ha åkt i januari och så blev det november istället så jag blev av med 3 månader bara så där.Det är det jag vill, bli starkare och mer självständig :D
JennysUSA

2012-10-10 @ 03:11:54
URL: http://linnsomaupair.blogg.se
Ninni

Jag förstår vad du känner! Hade samma känsla sistaveckorna innan jag skulle åka. Innerst inne var jag jätte nervös och rädd. Jag funderade allvarligt på att ringa och säga att jag inte ville komma. Hehe. Men jag visade inte utåt hur nervös jag var.
Jag kom ihåg när planer lyfte, de var som att man var i dn annan värld.
Men allting gick fint och jag hade ett super år med nya vänner och familj :)

När du kommer ner måste du ställa in dig på att allt kanske inte är en dans på rosor. Det bättre att man inte har så höga förväntningar som man kan leva upp till, än att ha för höga och allt bara blir skit

Jag är nästan säker på att din familj och vänner är jätte stolta över dig. De är en modig sak Taking att göra :)
Och de kan alltid komma och hälsa på. USA ligger inte så långt bort

Svar: Min förväntningar är rätt låga :P Jag har föreställt mig att jag måste jobba 45 timmar i veckan och massa långa dagar. Bara för att inte bli besviken :P
Skrev du något hemlängtan brev till dig själv?

Ja exakt. Min kille ska komma, några av mina syskon ska komma men mina föräldrar kommer nog inte att komma dock, dom säger att det är för långt :P

Ja, jag vet att alla är stolta över mig :D Dom säger det varje dag :D
JennysUSA

2012-10-10 @ 05:20:35
URL: http://ninniandersson.blogg.se
Fanny

min kusin/bästa kompis va i usa som au pair så då kändes det självklart att jag skulle åka med. Men nu måste hon åka hem för att hon inte fick någon ny familj i rematch och då känner jag helt plötsligt så. Varför åker jag? Vad ska jag göra där? Jag känner ju ingen. Men så tänker jag att jag vill resa och se världen och samtidigt växa och bli mer självständig. Så de får vara en bra anledning.

Svar: Ne usch, jobbigt att hon inte fick någon ny familj :(
Vilken tur att vi har au pair gruppen så man kan lära känna folk där och sedan finns det ju en massa au pair grupper på facebook :) Alla är ju i samma sits :)

Har du skrivit ditt hemlängtan brev, eller rekomenderar dom inte att ni ska skriva det på din förmedling?
JennysUSA

2012-10-10 @ 09:32:33
URL: http://fannymattila.blogg.se
Ninni

Nä, de skrev jag inte. De hade jag ingen tanke på. Ska du skriva ett?
Jag hade faktiskt tur och hade knappt ingen hemlängtan. Jag minns en gång då de var som värst, och de var på julafton. Så de var inte så konstigt att jag längtade hem då.

Svar: Aha okej, ja jag ska nog skriva ett. Måste nog göra det. Så jag inte bara ger upp i usa och åker hem till sambon :PAh okej, jag kommer inte få någon jul detta år :P Dom är judar. Men jag kommer få uppleva deras högtider :D Och över julen ska vi iväg och åka skidor och dom betalar allt :D
JennysUSA

2012-10-10 @ 15:49:37
URL: http://ninniandersson.blogg.se
fanny

sv; ja det va himla tråkigt det! :( Mjo de är sant, har inte hittat så många som ska bo i new york dock utan de flesta bor ju ca 40 min utanför.

Nepp inget sånt brev skall skrivas. Vad är det för något?

Svar: ja dom flesta bor ju i förorten :P Jag kommer bo 1.5 timme med buss från New York. Så jag hör av mig när jag planerar en weekend dit så kan jag ju höra av mig :D
Man skriver ett innan man åker om varför man åker och man ska inte ge upp osv. Ett peppbrev till sig själv när man känner sedan i USA att man kanske vill ge upp och åka hem. Man ska skriva ner alla sina känslor om att man verkligen vill åka och så.
JennysUSA

2012-10-10 @ 17:49:10
URL: http://fannymattila.blogg.se
Linn - au pair i Boston

Oja, hemlängtan har jag verkligen haft! Den kom väldigt fort också, men nu börjar den lägga sig lite, antar att jag börjar vänja mig. Kom ihåg att det är lätt att man försöker hitta ursäkter när man har hemlängtan, typ att man tänker att det är familjen det är fel på, eller området man kommit till, men oftast visar sig hemlängtan så! Jag tror på att kämpa sig igenom det här, se till att aktivera sig, ha saker att se fram emot och tänka att det är bara ett år, det går fort och man klarar det mesta! :)

Svar: oj okej, åh vilken tur. Ja det har du nog rätt i. Man får bita ihop och ta sig igenom dom första månaderna. Sedan kommer tiden ändå gå för fort haha. :D
JennysUSA

2012-10-10 @ 18:22:15
URL: http://linnsomaupair.blogg.se
Emma

Hej, har bara varit i USA i ca 2 veckor. Men innan jag åkte så var jag så jäkla rädd. grät mig tills söms de sista dagarna innan jag åkte. Jag förstod inte vad jag hade gett mig in på, hur jag skulle kunna lämna familjen och allt som är tryggt och flytta till ett nytt land och en främmande familj. Men nu när jag är här, trivs jag så bra, och jag är så glad att jag åkte. Pratar med familjen på skype nästan varje dag, och det känns precis som jag sitter på mitt rum hemma hos mamma och pappa. Har inte haft någon hemlängtan alls än, fast nu har jag ju bara varit här ca 2 veckor, så det har väl inte hunnit komma, men när det väl kommer är det bara att bita ihop! Om man låter det bli, så tror jag att ens år som au pair kan vara det bästa året i ens liv!

Lycka till :)

Svar: Oj, det kommer jag nog också göra. Det gäller väl bara att försöka hålla sig sysselsatt och vara ärlig mot sig själv om sina känslor. Och berätta för värdfamiljen.
Får väl se till att mina föräldrar skaffar sig ett skype konto om dom inte redan har ett :P Och till farmor och farfar haha.

Det är ju bra att du kan prata med dom varje dag :) Men det kan nog också gå åt helt fel håll när man väl börjar få hemlängtad, då rekommenderar väl alla att man inte ska prata så mycket med familjen eftersom man kanske vill åka hem på engång isåfall.

Hoppas verkligen inte du drabbas av någon svår hemlängtad!

Lycka till själv :D Kommer följa din resa på din blogg :D
JennysUSA

2012-10-11 @ 04:52:25
URL: http://emmaosterberg.devote.se
emma

Jag tycker du ska åka! för du har alltid velat göra något sånt här så jag tycker du ska ta din chans. För vi finns här när du kommer tillbaka från USA och vi kommer och hälsar på dig! :)

Svar: Bäst för dig att du kommer och hälsar på <3 Ja allt finns ju kvar när jag kommer hem :)
JennysUSA

2012-10-11 @ 11:27:50
sandra

känner precis likadant, åker iof 21 jan men får likadana känslor ibland. Är sjukt taggad på att åka, verkligen längtar, men ibland känns det överväldigande att man ska lämna vänner och familj här hemma under ett år. Men man får se det som att ett år ändå går ganska fort och när man kommer hem är det mesta detsamma förutom att du har med dig världens erfarenheter, massor av nya vänner och livslånga minnen

Svar: Det är rätt så jobbigt faktiskt. Jag har inte gråtit helt ut än iaf :P Men det kommer väl snart haha.
Ja det är så jag tänker. Och jag kanske kommer vara där längre än 1 år bara :P
JennysUSA

2012-10-18 @ 11:56:13
URL: http://bjorkasandras.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny's USA

Most people are stronger than they know. They just forget to believe in it sometimes.

RSS 2.0