Vad gör man med äldre barn?

Tänkte göra ett inlägg här om hur mina dagar kommer att se ut i min värdfamilj eftersom det är många som frågat. Barnen är äldre än vad man brukar ha som au pair så jag förstår att många undrar.
Den äldsta tjejen bor på collage i en annan stat och när hon kommer på besök har jag inge ansvar för henne.
 
Pappan kör tjejerna till skolan om dom inte har någon aktivitet innan skolan börjar och då kör jag.
Jag hämtar dom från skolan, så jag börjar nästan alltid efter 2 på eftermiddagen. 
Dom är jätte seriösa med sin skola så när dom kommer hem så gör dom sina läxor på engång utan att man behöver säga till. Och om dom har några aktiviteter eller ska till någon vän så skjutsar jag dom dit.
Och så föräldrarna slutar väl vid 6 har jag för mig så då slutar jag tror jag :P
Det stod att jag kommer inte jobba helger om inte båda föräldrarna är bortresta. Jag kommer aldrig jobba 10 timmar om dom inte är bortresta och samma med 45 timmar, jag kommer jobbar 30-35.
 
Jag ska också laga mat minst 3 ggr i veckan till hela familjen, jag ska tvätta barnens kläder, lakan och sådant 2 ggr i veckan. Tömma diskmaskinen på morgonen och hålla rent efter mig (såklart!) Dom har en städerska som kommer 1 gång i veckan också.
 
Och vad kan man göra för aktiviteter då?
Gå på bio, kolla film, åka till olika ställen i Philly, åka och fika ja man kan göra hur mycket som helst och det bästa med att ha så mycket äldre barn är att jag kan uppskatta och lära mig om allt vi gör. Dom kommer kunna visa mig intressanta saker som jag kan gilla. Och det blir liksom inte de där sitta i en lekpark och kolla när dom gungar typ. Utan jag kan få ut något av allt vi gör :)
 
Och jag kan också ha en riktig disskution med tjejerna. Dom är ju i mina syskons ålder så det är ju helt perfekt:)
 
Om ni har några andra frågor så får ni jätte gärna kommentera, jag svarar på ALLT! 


Kommentarer
Ida

Har familjen haft au pairer innan?

Tror du det är lätt att bli en i familjen i en familj med äldre barn? ( förstår ju att det beror på personerna i sig mycket) Jag har en förutfattad mening att det är nog väldigt lätt att man bara blir en chaufför lixom..
Sen en fördel är ju att man får uppleva USA på ett helt annat sätt med äldre barn!

Jätte kul att du fått dig en familj i alla fall! :D

Svar: Hej :)Ja jag blir deras 11te tror jag :P Dom har en polsk nu. Och dom har haft en svensk och norsk tidigare också.

Förstår hur du menar. Men jag har väldigt mycket gemensamt med barnen och dom ser fram emot att jag ska komma. Så jag tror att det kommer bli bra :D Lite tufft i början men det ger sig nog :)
Ja det kan man verkligen. Och sedan har man ju mycket tid att skaffa nya vänner. Och jag kommer nog gå på sport event med pappan eftersom ingen annan i familjen gillar sport :P

Ja verkligen :D TACK :D
JennysUSA

2012-08-30 @ 19:37:23
Elisabet

Grattis, till att du hittat din värdfamilj redan!

Svar: Tack så jätte mycket :D Trodde aldrig att de skulle gå så fort pga. mina tatueringar :P
JennysUSA

2012-08-30 @ 19:52:00
sofia

Grattis!!! låter som ett riktigt chill år ;)

Svar: Tack :D:D Ja eller hur :D
JennysUSA

2012-08-30 @ 22:41:45
URL: http://hannasofiaforsberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny's USA

Most people are stronger than they know. They just forget to believe in it sometimes.

RSS 2.0