Matchning #2

Skulle precis gå och lägga mig så plingade till i min mail, och ja det var en matchning! 
Det är samma familj som Elin fick för några dagar sen :)
 
Jag fick ett mail från CC kontoret dom frågade om jag skulle kunna ändra mitt datum till mitten av januari istället och jag maila tillbaka på engång och sa att det gick bra. Så mailade mamman och fråga om jag hade tid och prata nu på engång och jag mailade tillbaka och sa att det gick bra och någon minut senare ringde de :)
Hon hade med pappan i en annan lur också så vi pratade allihopa tillsammans, och oj vad dom pratar och åh de va så kul :D Pappan är jätte sport intresserad så det är jätte kul. 
Och dom sa att jag skulle ha jätte mycket fritid eftersom flickorna går i skolan.
Pratade 40 minuter med dom och vi ska skypea imorgon :)
 
Åh det känns jätte bra. Hoppas det blir något :)
 
Mamma, Pappa
3 tjejer, 13, 15, 19. Kommer vara 14, 16 och 20 när jag skulle komma isåfall.
 
 


Kommentarer
linn

Ååh såå kul jenny!! :D hoppas verkligen det går vägen!! :D

Svar: ja eller hur :D:D TACK :D
JennysUSA

2012-08-29 @ 10:04:17
URL: http://linnbredahl.devote.se%21
elin

Hej Jenny, gled in på din blogg via Joanna, och började läsa. Jag har själv varit Aupair tre gånger, en gång i USA och två gånger i London, england.
Mitt råd till dig när du väljer familj, som man nu inte ska säga, men välj efter ställe! jag valde helt efter familj 2 gånger och det visade sig att där jag bodde fanns ingenting att göra samt var långt ifrån allt och svårt att ta sig nånstans. man blir alltså helt låst, och som aupair krävs det att man håller sig sysselsatt HELA tiden för att inte få hemlängtan. Ser här att dina " barn " kommer vara väldigt stora, alltså kommer du ha enormt mkt fritid som du ska fördriva. Bor familjen i ett knasigt område finns kanske där inte nåhgra/många aupairer och det blir väldigt långa dagar för dig!

ett litet tips bara, det kommer komma många fler kanonfamiljer med enligt mig " bättre åldrar".
Jag ångrar att jag inte väntade längre med att bestämma familj än jag gjorde.

Tips från en v'äldigt erfaren aupair;D
Lycka till !
//elin

Svar: Hej :)Ah okej, vilket företag åkte du med till USA?
Det är bara 15 minuter med tåg till Philadelphia och buss och tåg går i närheten av dom. Och det är bara 1.5 timme till New York och jag kommer ha tillgång till en egen bil så jag kommer inte vara så fast. Och det är många au pairer i området och många "ungdomar" i min ålder. Jag kommer välja efter familj och inte efter område, för om jag väljer efter område så kommer antagligen inte familjen kännas 100%.

Dessa åldrar passar mig perfekt för jag vet exakt vad man kan göra med dom.

Tack :)
JennysUSA

2012-08-29 @ 11:08:09
URL: http://elinslondon.blogg.se
Linn - blivande au pair

Vad roligt att det kändes så bra med familjen! :D Hoppas att det går bra att skypa med dem också, skulle du få prata med flickorna då också? :)

Svar: Ja verkligen :D Ja den yngsta och äldsta ska vara med ikväll :D
JennysUSA

2012-08-29 @ 13:30:31
URL: http://linnsomaupair.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny's USA

Most people are stronger than they know. They just forget to believe in it sometimes.

RSS 2.0