Bekräftat!

Har precis kommit hem från jobbet och när jag var där ringde dom från USA och sa att familjen valt mig som au pair och ville bara checka att jag också hade sagt ja. Och sedan frågade hon om det var lungt att jag åker tidigare än planerat. Och det är ju ingen fara för mig så :)
 
Så när jag kom hem hade jag fått mitt mail från USA där det stod när jag skulle vara på skolan och när jag skulle vara hos familjen.
 
Så nu är hela min matchningsprocess slut. Det blev min andra matchning som jag åker till vilket jag aldrig trodde skulle hända.


Kommentarer
Anonym

Vad har du för uppgift som Aupair när barnen e så stora?

Svar: Skrev precis ett inlägg om det :)
JennysUSA

2012-08-30 @ 19:09:40
fanny

hur mycket pratade du med den familjen innan ni bestämde er för att matcha? :)

Svar: Efter att jag fick mitt mail om att jag blivit matchad så maila boston kontoret och fråga om jag kunde ändra mitt res datum från slutet av februari till 14 januari och jag maila tillbaka på engång och så skrev dom att mamman skulle maila mig och så fick jag ett mail och så fråga hon ifall vi kunde prata typ NU skrev hon haha, så jag maila tillbaka på engång och sa ja det är klart och jag trodde vi skulle chatta på skype eller maila men hon ringde 1 minuter efter. Så efter 10 minuter från att jag fick mailet så ringde mamman och pappan så jag pratade med dom i 40 minuter. Dagen efter så skypea jag med yngsta dottern, äldsta dottern och mamman och då sa mamman att dom ville ha mig, senare på kvällen så skypea jag med mellersta dottern och dagen efter så tackade jag ja. Fast jag redan kände efter samtalet med mamman och pappan att jag ville tacka ja :P
Sorry för långt svar, ville bara förklara hela processen :D
JennysUSA

2012-09-07 @ 19:05:33
URL: http://fannyelina.blogg.se
fanny

haha lugnt jag gillar långa svar! Jaha va bra,skönt att hitta sin familj! jag har en familj som jag pratat med en gång på skype, vi har inte mailat något typ men känns som jag vet nästan allt och dem känns ganska bra tror vi ska skypa en gång till i alla fall sen får vi se om vi båda är intresserade, vill bara inte göra några för hastiga beslut hehe :)

Svar: Ja verkligen :) Trodde de skulle ta längre tid och fler matchningar pga. mina tatueringar:PAh okej! Om det inte känns 100% säkert så säg nej på engång för om det är 99% så kommer den där 1% gnaga på dig hela tiden. Det måste kännas perfekt:)
Är du med i våran grupp på facebook? Au pair 2013? om inte gå med :D Vi stöttar varandra och peppar när någon är nere :D Och får massa bra tips :D
JennysUSA

2012-09-08 @ 14:13:42
URL: http://fannyelinas.blogg.se/
fanny

AA jag förstår, själv har allt bara gått dåligt för mig (alla förberedeleser och grejer) så hoppas att resten flyter på som de ska nu. Men grejen med mig är att jag aldrig är 100%säker på något, de kan gälla vilken smak jag vill ha på en glass och jag tvekar hahah. Men som sagt ska skypa med dom igen och de känns rätt bra :) Gick med i gruppen!

Svar: usch då, hoppas det löser sig iaf :)hahah okej, sån är jag med, men tro mig du kommer känna i magen när det är 100% rätt :D
Såg de, va kul :D
JennysUSA

2012-09-09 @ 11:06:07
URL: http://fannyelina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jenny's USA

Most people are stronger than they know. They just forget to believe in it sometimes.

RSS 2.0